E-handel, bara lågt pris eller toppenservice?

Vi fick en rolig förfrågan för en tid sedan. Skulle vi kunna beställa varor från ett helt gäng e-handelsbutiker för att mäta servicen hos deras kundtjänster via chattar, e-post och telefon? Klart vi kan det! Tillsammans med e-handelstjänsten tog vi fram vad de ville få fram med undersökningen. Sedan kontaktade vi e-butikerna, ställde frågan för att sedan även beställa varorna för att se hur leveranserna sköttes. Kom leveranserna i tid, hur fungerade kommunikationen mellan e-butiken, fraktbolag och slutkund? När vi fått alla varor, hur fungerar det med returer? Var det lätt eller svårt att skicka tillbaka varan, hur sköttes returen av pengarna? Det gick fort att konstatera vilka som har en bra och genomtänkt strategi för att sälja via nätet, och vilka som inte har en lika tydlig plan.

Det roligaste var att läsa i tidningen några veckor senare att det hade hållits en prisutdelning där e-handelsplattformen hade delat ut pris till den bästa e-handlaren. Vi tackar så mycket för förtroendet och skickar samtidigt ett stort grattis till vinnaren!

Har du också funderingar på hur er personal tar hand om era kunder? Har ni en eller 60 gallerior/handelsplatser runt om i Norden och vill veta hur era kunder trivs i era butiker? Ring Robert eller Daniel på +46(0) 221 24 000 eller skicka ett mail på info@nordicmystery.com, så ringer vi upp på en passande tid. Varmt välkommen till Nordens enda Mystery Shoppingföretag som arbetar i alla fyra länder med egen fast anställd personal, välkommen till oss på Nordic Mystery Shopping Sverige – Norge – Danmark – Finland och Åland